VARFÖR PROXIS ÄR MER HÅLLBAR
SMIDIG REPARATIONSSERVICE
Nödvändiga reparationer inkl. transportskador (t.ex. orsakad genom hantering av flygbolagen) görs utan frågor - undantaget är kosmetiska skador eller skador som uppstod genom fel användning, som du kan läsa härefter (*).
NOGGRANN GENOMGÅNG
Vi kommer att se över hela din resväska när du lämnar in den för reparation eller service, rengör väskan och byter till nya hjul om så behövs, så att din Proxis rullar lika bra som när du köpte den.
LÄMNAR MINIMAL MILJÖPÅVERKAN EFTER SIG
Ifall din resväska inte går att laga (*) kommer vi ersätta den och återvinna den. På så sätt säkerställer vi att spåren som produkten lämnar efter sig är så små som möjligt. Vi behåller reservdelarna till huvudkomponenterna. De få av resväskans delar som inte ännu går att återvinna eller återanvända kommer tas hand om på ett korrekt sätt medan vi fortsätta undersöka & hitta fler hållbara lösningar även för dessa delar.
ÅTERVINN ELLER ÅTERANVÄND & BLI BELÖNAD
Efter återvinning eller återanvändning av din använda Proxis-resväska får du en kupong på 10% som tack för din lojalitet. Kupongen är giltig i upp till 12 månader och kan lösas in vid ditt nästa Samsonite-köp.
YTTERLIGARE 10 ÅRS EXTRA ÅTERVINNINGS- ELLER ÅTERANVÄNDNINGS-SERVICE
Vår extra återvinnings- eller återanvändnings-service gäller i ytterligare 10 år utöver den giltiga garantiperioden. Du kommer därmed kunna dra nytta av detta servicekoncept mellan 5 och 20 år efter köpet.
(*) Vår servicetjänst omfattar inte skador orsakade av felaktig användning, normalt slitage, kosmetiska skador så som repor, bucklor, fläckar, färgförändringar eller andra icke-funktionella förändringar i produktens utseende.
Elektronik och elektroniska komponenter och kopplingar, kablar, adaptrar och batterier omfattas endast av den juridiska eller lagstadgade garantin som kan skiljer sig från land till land.