Garanti och reparationer

VAD TÄCKER SAMSONITES GARANTI?

Samsonites garanti täcker material- och tillverkningsfel under den tidsperiod som definieras i garantibeviset. Den täcker inte skador som uppstår på grund av normalt slitage, felaktig användning (t.ex. transport av onormala föremål), försummelse, olyckor, nötning, exponering för extrema temperaturer, lösningsmedel, syror, vatten eller transportskador (orsakade av exempelvis flygbolag).
Om det uppstår problem med din Samsonite-produkt och problemet beror på ett material- eller tillverkningsfel kommer vi antingen att reparera eller byta produkten. Sådana eventuella reparationer eller byten sker på vår bekostnad, inklusive eventuella kostnader för returnering av produkten till dig. Du ansvarar dock för eventuella kostnader för leverans av produkten till något av Samsonites servicecenter. Klicka här om du vill läsa våra fullständiga garantivillkor.

VILKA DOKUMENT BEHÖVER JAG FÖR EN GARANTIINSPEKTION?

För garantiservice behöver du en kopia på originalkvittot eller en kopia på bekräftelsen på din onlinebeställning.

KAN JAG FÅ MIN PRODUKT LAGAD OM FELET INTE TÄCKS AV GARANTIN?

Ja, vi tar gärna en titt på din Samsonite-produkt! Våra auktoriserade reparationscenter undersöker din väska och informerar dig om kostnaden innan de gör något. Därefter meddelar du oss om du vill att reparationen ska utföras eller inte. För mer information om vårt reparationscenter, klicka här.

JAG HAR KÖPT MIN RESVÄSKA I ETT ANNAT LAND/EN ANNAN VÄRLDSDEL. GÄLLER GARANTIN ÖVERALLT?

Ja, det gör den! Samsonites garanti är global, vilket innebär att den gäller överallt och att din produkt kan repareras på vilket Samsonite-center som helst i världen. Se till att spara inköpskvittot och/eller kopian på din orderbekräftelse.

VAR KAN JAG FÅ MIN SAMSONITE-VÄSKA LAGAD?

Din Samsonite-produkt kan repareras på ett auktoriserat Samsonite reparationscenter. För garantiservice, vänligen se till att du tar med dig originalkvittot eller orderbekräftelsen. För mer information om vårt reparationscenter, klicka här.

VAD GÖR JAG OM MIN RESVÄSKA SKADAS UNDER EN FLYGRESA?

Om din väska är skadad efter en flygresa rekommenderar vi att du gör en skadeanmälan och begära ersättning från flygbolaget på flygplatsen när du landar. Oftast kan du göra det i servicedisken där du hämtar ut bagaget. Bolaget du reser med kan vara ansvariga för skadan och kan stå för reparationen, ge dig en ersättningsprodukt eller ekonomisk kompensation. Denna typ av skador täcks inte av Samsonites garanti, men vi kan förse dig med nödvändiga dokument eller reparera väskan vid behov. För mer information om vårt reparationscenter, klicka här.

VAD GÖR JAG OM MIN RESVÄSKA SKADAS NÄR DEN HANTERAS AV ETT ANNAT TRANSPORTFÖRETAG (BUSSBOLAG, TÅGBOLAG OSV.)?

På samma sätt som du kan lämna in en skadeanmälan till flygbolaget på flygplatsen kan du lämna in en anmälan hos andra transportföretag för att få rimlig ersättning för din skadade ägodel.Precis som du kan lämna in en skadeanmälan till flygbolaget på flygplatsen kan du lämna in en anmälan hos andra transportföretag för att få rimlig ersättning för din skadade ägodel. För mer information om vårt reparationscenter, klicka här.

Hur registrerar jag min produkt?

Du kan registrera alla dina Samsonite-köp på vår mysamsonite-plattform.
Alla produkter kommer att visas i din produktöversikt, där du kan hitta mer information om den specifika produkten, till exempel låsinstruktioner, se din garanti och få service som personalisering.
Det finns också möjlighet att ladda ner ditt kvitto om du skulle behöva det.
Du kan börja här: MY SAMSONITE
Hittar du inte något svar på din fråga?
kontakta oss