Hur kan vi hjälpa dig?
Beställning och betalning
HUR GÖR JAG FÖR ATT BESTÄLLA ONLINE?
För att handla i vår webbutik måste du ha fyllt 18 år. Så här går det till:
När du har bekräftat beställningen skickar vi en beställningsbekräftelse via e-post. Samtidigt reserverar vi motsvarande summa på ditt kreditkort. Kortet debiteras när vi skickar varorna.
Om du betalar med kreditkort får du ett e-postmeddelande med information om din betalningsstatus.
När varorna skickas får du ett meddelande (”Leveransmeddelande”). Beställda varor skickas i mån av tillgång vid tidpunkten för leverans.
Vi förbehåller oss rätten att annullera din beställning oavsett orsak.
- Du lägger de produkter du vill köpa i varukorgen;
- Du väljer önskad leveransmetod;
- Du anger leveransadressen;
- Du anger en faktureringsadress tillsammans med betalningsuppgifterna;
- Du ombeds godkänna villkoren;
- Innan du bekräftar beställningen får du möjlighet att gå igenom dina val och kontrollera beställningens totalsumma, inklusive fraktkostnaderna.
När du har bekräftat beställningen skickar vi en beställningsbekräftelse via e-post. Samtidigt reserverar vi motsvarande summa på ditt kreditkort. Kortet debiteras när vi skickar varorna.
Om du betalar med kreditkort får du ett e-postmeddelande med information om din betalningsstatus.
När varorna skickas får du ett meddelande (”Leveransmeddelande”). Beställda varor skickas i mån av tillgång vid tidpunkten för leverans.
Vi förbehåller oss rätten att annullera din beställning oavsett orsak.
VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAS?
Vi accepterar följande betalningsmetoder:
Du kan också betala med PayPal Express. Med PayPal Express kan du på ett snabbt och säkert sätt lägga beställningar utan att skaffa ett konto i webbutiken. PayPal sparar alla dina uppgifter, så du behöver bara ange en e-postadress och ett lösenord för att göra ett säkert internetköp. PayPal Express kan inte användas om du vill hämta din beställning i butik eller på en UPS Access Point.
- MasterCard
- Visa
- American Express
- PayPal
Du kan också betala med PayPal Express. Med PayPal Express kan du på ett snabbt och säkert sätt lägga beställningar utan att skaffa ett konto i webbutiken. PayPal sparar alla dina uppgifter, så du behöver bara ange en e-postadress och ett lösenord för att göra ett säkert internetköp. PayPal Express kan inte användas om du vill hämta din beställning i butik eller på en UPS Access Point.
KAN JAG ANNULLERA MIN BESTÄLLNING?
För att uppfylla vårt åtagande till dig att leverera din beställning så fort som möjligt, kan vi inte annullera eller ändra en beställning när den väl har gjorts. Om du bestämmer dig för att du inte längre vill ha din beställning kontaktar du kundtjänst för att avbryta din beställning. När beställningen väl har behandlats finns det ingen garanti för att vi kan hindra din beställning från att fraktas. Om vi kan hindra frakten kommer detta att visas i ditt konto under Beställningshistorik.
Om vi inte kan hindra leveransen ber vi dig att inte hämta ut beställningen. Vi kommer att ge dig en återbetalning av köpesumman när produkten returneras till vår kundtjänst.
Läs mer i vår Policy för returer och byten.
Om vi inte kan hindra leveransen ber vi dig att inte hämta ut beställningen. Vi kommer att ge dig en återbetalning av köpesumman när produkten returneras till vår kundtjänst.
Läs mer i vår Policy för returer och byten.
HUR ANVÄNDER JAG MIN RABATTKUPONG?
En rabattkod ger en fördefinierad rabatt när du handlar från vår hemsida.
Så här löser du in en rabattkupong::
Viktigt att tänka på när det gäller rabattkuponger:
Så här löser du in en rabattkupong::
- Välj en vara på vår hemsida. Observera att rabatter inte kan användas på alla produkter.
- Öppna varukorgen genom att klicka på varukorgsikonen längst upp till höger på skärmen.
- Under fälten för leveransmetod står det ”Ange kampanjkod”. Klicka på denna text.
- En liten ruta visas där du kan skriva in koden. När du har angett koden klickar du på ”Använd”. Rabatten har lagts till.
Viktigt att tänka på när det gäller rabattkuponger:
- De har begränsad giltighetstid. Beställningar måste göras senast kl. 23.59 sista giltighetsdagen.
- De kan inte läggas till i efterhand (när en beställning har bekräftats).
- I de flesta fall kan rabattkuponger inte kombineras med andra kampanjer, erbjudanden eller rabatter.
- Kontanter kan inte användas.
VARFÖR DRAS INTE RÄTT RABATT FRÅN MIN BESTÄLLNING NÄR JAG LÄGGER TILL RABATTKODEN?
Rabattkuponger ger normalt ett fast prisavdrag (d.v.s. en procentsats eller en viss summa). Kontrollera att koden inte har gått ut och att du har angett rätt kod.
Om du är säker på att kupongen är giltig för den aktuella beställningen och rabatten ändå inte stämmer ber vi dig att kontakta oss. Glöm inte att ange vilken rabattkod du försöker använda!
Om du är säker på att kupongen är giltig för den aktuella beställningen och rabatten ändå inte stämmer ber vi dig att kontakta oss. Glöm inte att ange vilken rabattkod du försöker använda!
VAD SKA JAG GÖRA OM MIN RABATTKUPONG FORTFARANDE INTE FUNGERAR?
Vissa rabattkuponger kan bara användas på en viss del av vårt sortiment.
Om du ser ett meddelande om att rabattkupongen har gått ut eller inte känns igen kan kupongen inte användas.
Om koden inte känns igen gör du följande:
Försäkra dig om att du använder kupongen på rätt sätt genom att kontrollera att den gäller för alla artiklar i varukorgen (rabatter kan inte användas på alla produkter). Kontrollera att presentkortet du använder gäller för köp i webbutiken. Om presentkortet du försöker använda endast gäller i fysiska butiker kan det inte användas för onlinebeställningar.
Om allt detta stämmer bör du kontrollera att du har skrivit rabattkoden exakt som den anges på kupongen. Det är lätt att göra fel när man skriver in koden manuellt. Därför rekommenderar vi att du kopierar och klistrar in koden om det är möjligt.
Några vanliga misstag:
Om du är säker på att rabattkupongen kan användas på din beställning men den ändå inte verkar fungera ber vi dig att kontakta oss. Glöm inte att ange rabattkoden!
Om du ser ett meddelande om att rabattkupongen har gått ut eller inte känns igen kan kupongen inte användas.
Om koden inte känns igen gör du följande:
Försäkra dig om att du använder kupongen på rätt sätt genom att kontrollera att den gäller för alla artiklar i varukorgen (rabatter kan inte användas på alla produkter). Kontrollera att presentkortet du använder gäller för köp i webbutiken. Om presentkortet du försöker använda endast gäller i fysiska butiker kan det inte användas för onlinebeställningar.
Om allt detta stämmer bör du kontrollera att du har skrivit rabattkoden exakt som den anges på kupongen. Det är lätt att göra fel när man skriver in koden manuellt. Därför rekommenderar vi att du kopierar och klistrar in koden om det är möjligt.
Några vanliga misstag:
- Felaktiga mellanslag, fel tecken och/eller stavfel.
- Versaler istället för gemener eller vice versa. Kodfältet är skiftlägeskänsligt. Kontrollera att ”Caps Lock” inte är aktiverat och använd versaler respektive gemener på rätt plats.
- Siffrorna 0/1 blandas ihop med bokstäverna O/I.
Om du är säker på att rabattkupongen kan användas på din beställning men den ändå inte verkar fungera ber vi dig att kontakta oss. Glöm inte att ange rabattkoden!
Hittar du inte något svar på din fråga?
kontakta oss