Hur kan vi hjälpa dig?
Leverans och returer
VILKA ÄR LEVERANSALTERNATIVEN?
Goda nyheter – vi har flera leveransalternativ! Klicka här för att hitta det som passar dig bäst.
HUR RETURNERAR JAG MINA PRODUKTER?
Om du har bestämt dig för att inte behålla en vara som du har köpt i webbutiken kan du returnera den (oanvänd) utan kostnad inom 14 dagar efter leverans.
Varor kan returneras på 2 olika sätt:
Upphämtning av bud:
Vänligen boka upphämtning med vårt expressbud så snart som möjligt, dock senast 14 kalenderdagar efter det datum då du meddelade oss att du ville göra en retur.
UPS Access Point™
Returpolicy
Alla regler och begränsningar för returnering av onlinebeställningar finns i vår returpolicy.
Varor kan returneras på 2 olika sätt:
Upphämtning av bud:
- Fyll i retursedeln. Vårt fraktbolag (Europakket) skickar ett e-postmeddelande med en retursedel och ett spårningsnummer samt returanvisningar. OBS! Se till att du har beställningsnumret till hands när du fyller i retursedeln.
- Packa varan i originalkartongen så att den inte skadas under transporten. Vi tar bara emot returnerade varor som är oanvända och skickas tillsammans med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibevis samt andra märkningar och förpackningsmaterial.
- Skriv ut returetiketten och tejpa fast den på returpaketet. Returetiketten innehåller alla nödvändiga uppgifter: ditt namn, din adress och returadressen, ditt telefonnummer, artikelnummer och/eller beskrivning av den returnerade varan samt returnummer.
- Kontakta UPS kundtjänst för att boka en upphämtningstid på en dag och tid som passar dig. UPS kommer att fråga efter spårningsnumret, som finns på den retursedel som Europakket skickat tidigare.
Vänligen boka upphämtning med vårt expressbud så snart som möjligt, dock senast 14 kalenderdagar efter det datum då du meddelade oss att du ville göra en retur.
UPS Access Point™
- Fyll i retursedeln. Vårt fraktbolag (Europakket) skickar ett e-postmeddelande med en retursedel och ett spårningsnummer samt returanvisningar. OBS! Se till att du har beställningsnumret till hands när du fyller i retursedeln.
- Packa varan i originalkartongen så att den inte skadas under transporten. Vi tar bara emot returnerade varor som är oanvända och skickas tillsammans med originaletiketter, användarinstruktioner, garantibevis samt andra märkningar och förpackningsmaterial.
- Skriv ut returetiketten och tejpa fast den på returpaketet. Returetiketten innehåller alla nödvändiga uppgifter: ditt namn, din adress och returadressen, ditt telefonnummer, artikelnummer och/eller beskrivning av den returnerade varan samt returnummer.
- Lämna paketet på en lokal UPS Access Point™: så snart som möjligt, dock senast 14 kalenderdagar efter det datum då du meddelade oss att du ville göra en retur.
Returpolicy
Alla regler och begränsningar för returnering av onlinebeställningar finns i vår returpolicy.
HUR MYCKET KOSTAR DET ATT RETURNERA EN VARA/VAROR?
Goda nyheter! Att returnera varor kostar ingenting så länge du följer returinstruktionerna.
HUR MÅNGA DAGAR HAR JAG PÅ MIG ATT RETURNERA EN BESTÄLLNING?
Du kan returnera en onlinebeställning kostnadsfritt inom 14 dagar efter leverans.
Kan jag returnera min click & collect-beställning I vilken butik som helst?
Click & Collect-reservationer görs online men hämtas och betalas i butik. Om du vill returnera en Click & Collect-beställning kontaktar du den butik där du hämtade och betalade den.
KAN JAG RETURNERA EN KUNDANPASSAD VARA?
Kundanpassade varor kan tyvärr inte returneras.
KAN JAG BYTA EN VARA?
Nej. Tyvärr byter vi inte varor som har beställts online, men du kan alltid göra en ny beställning och välja rätt artikel. Att returnera en oönskad vara är enkelt, se beskrivningen ovan. Så snart fraktbolaget har bekräftat till oss att din vara har hämtats upp för returnering återbetalar vi hela det aktuella beloppet. Enligt gällande lag måste varor returneras senast 14 dagar efter mottagande.
En av de varor jag har beställt är skadad. Vad ska jag göra?
Vänligen kontrollera alla varor på en gång när du har mottagit dem. Om något inte stämmer eller om en vara är skadad ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
HUR FÅR JAG TILLBAKA PENGARNA?
Om du har bestämt dig för att returnera en vara återbetalar vi hela köpesumman. Med detta avses hela det belopp vi har erhållit från dig, inklusive eventuell fraktkostnad.
Återbetalning sker senast 14 dagar från det datum då vårt fraktbolag meddelar oss att de har hämtat upp varorna du vill returnera. När vi har fått denna bekräftelse inleder vi återbetalningsförfarandet.
Återbetalning görs med den betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om inget annat uttryckligen har överenskommits. Oavsett vilket medför återbetalningen inga extra kostnader för dig.
Om du har betalat med kreditkort eller via PayPal: Vid återbetalning kan det, beroende på bank, dröja upp till 30 dagar innan pengarna syns på ditt konto.
Återbetalning sker senast 14 dagar från det datum då vårt fraktbolag meddelar oss att de har hämtat upp varorna du vill returnera. När vi har fått denna bekräftelse inleder vi återbetalningsförfarandet.
Återbetalning görs med den betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om inget annat uttryckligen har överenskommits. Oavsett vilket medför återbetalningen inga extra kostnader för dig.
Om du har betalat med kreditkort eller via PayPal: Vid återbetalning kan det, beroende på bank, dröja upp till 30 dagar innan pengarna syns på ditt konto.
Hittar du inte något svar på din fråga?
kontakta oss